بهترین مولتی متر تعمیرات برد

مشکلاتی که کاربرانِ تلفن های همراه با آنها دست و پنجه نرم می کنند، متعدد هستند. بعضی از آنها آسان توسط کاربر قابل حل هستند اما برطرف کردن بعضی دیگر از این مشکلات، راحت نخواهد بود. مشکلات گوشی ها به دو دسته ی نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم می شوند که دسته ی دوم جزو مشاغل حساس محسوب شده و دقت بالایی لازم دارد. رفع کردن مشکلات سخت افزاری گوشی ها قطعا توسط کاربر امکان پذیر نیست و حتما باید تعمیرکار ماهر دستگاه را بررسی کند. یکی از ابزار هایی که برای بررسی گوشی استفاده می شود، مولتی متر است. در ادامه به معرفی مولتی متر، کاربرد های آن، ویژگی های بهترین مولتی متر تعمیرات برد می پردازیم. 

معرفی مولتی متر 

مولتی متر یکی از مهمترین ابزار در تعمیرات سخت افزاری موبایل است که بعضی افراد مولتی متر را با نام Avo Meter نیز می شناسند که علت این نامگذاری این است که با استفاده از این ابزار تعمیرات موبایل، می توان چندین کمیت الکتریکی را اندازه گیری کرد. کمیت هایی که توسط مولتی متر می توان اندازه گرفت آمپر، ولتاژ و اهم است که با کنار هم گذاشتن حروف اول Amper، Voltage و Ohm نام Avo Meter به مولتی متر اطلاق می شود.

همه ی مولتی مترها چهار قسمت اصلی دارند که شامل موارد زیر است:

صفحه نمایش دیجیتال 

سلکتور یا همان کلید انتخاب  

پروب ها 

دکمه های تنظیم کننده

انواع مولتی متر تعمیرات برد 

به طور کلی مولتی متر ها به دو دسته تقسیم می شوند: 

مولتی متر های آنالوگ 

مولتی متر های دیجیتال 

هر دو دسته، مولتی متر های با کیفیتی هستند اما برای تعمیرات موبایل، بیشتر از مولتی متر های دیجیتال استفاده می شود. در ادامه هر دو دسته را معرفی می کنیم. 

مولتی متر آنالوگ تعمیر برد

این مولتی متر تعمیرات برد بسیار قدیمی و ارزان است اما کار با آن کمی سخت می باشد به این دلیل که در یک شماره گیری، مقیاس های متعددی دارد. مولتی متر های آنالوگ از مولتی متر های دیجیتال حساسیت های بیشتری دارند و می توانند تغییرات ناچیز را هم حس کنند اما معایبی نیز دارد؛ از جمله: 

بدنه ی محکمی ندارند.

نمی تواند مقدار های منفی را نشان دهد.

ممکن است هنگام خواندن آن، تکنسین اختلاف دید داشته باشد.  

مولتی متر دیجیتال تعمیر برد موبایل

از این نوع مولتی متر در تعمیرات تلفن های همراه بسیار استفاده می شود. مولتی متر های دیجیتال از ابزارهای جدید محسوب می شوند که معایب مولتی متر های آنالوگ را ندارند. با استفاده از این مولتی متر تعمیرات برد، دیگر احتمال خطای دید وجود ندارد چرا که مولتی متر های دیجیتال در صفحه نمایش خود، مقادیر را به طور دقیق و با کمترین میزان خطا نشان می دهد. از دیگر مزایای مولتی متر تعمیرات برد می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

بدنه ی محکمی دارند. 

هر دو پارامتر مثبت و منفی را نشان می دهد. 

بعضی ویژگی های اضافی مانند اندازه گیری دما، فرکانس و … را دارد. 

البته به این نکته نیز باید توجه داشت که این مولتی متر ها نسب به مولتی متر های آنالوگ قیمت بالاتری دارند اما به دلیل کاربردی بودن این ابزار، قیمت بالای آن زیاد برای تعمیرکاران اهمیت ندارد. 

ویژگی های بهترین مولتی متر تعمیر برد 

هر ابزاری که برای تعمیرات سخت افزاری موبایل استفاده می شوند، باید شاخصه هایی داشته باشند که نشان دهنده کیفیت بالای آنها باشد؛ مولتی متر نیز از این قاعده مستثنی نیست. ویژگی های مهم یک مولتی متر تعمیر برد عبارتند از: 

وضوح 

هر چه یک مولتی متر تعمیر برد، رزولوشن کمتری داشته باشد، مقادیر را دقیق تر می خواند. وضوح مولتی متر یعنی این دستگاه می تواند کوچکترین تغییر در هر کدام از پارامترهای الکتریکی را تشخیص دهد و سپس نمایش دهد. این مورد یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید یک مولتی متر تعمیر برد است. 

حساسیت 

مولتی متری که حساسیت زیادی دارد، قطعا از مقاومت داخلی بالایی برخوردار است. چنین مولتی متر با کیفیتی از مدار هیچگونه جریانی نمی گیرد و کوچکترین تاثیری بر مدار ندارد.  

دامنه 

دامنه ی یک مولتی متر به معنای توانایی مولتی متر در اندازه گیری مقدار مورد نظر است. این پارامتر نیز از موارد مهم در انتخاب یک مولتی متر تعمیرات برد به شمار می رود. 

دقت 

دقت مولتی متر تعمیر برد به معنای میزان نزدیک بودن مقادیر اندازه گیری شده در شرایط یکسان است. با تست کردن این مورد می توان در مورد این مسئله اطمینان پیدا کرد که مولتی متر تعمیرات برد قابل اعتماد است و مقدارهای دقیقی را به ما نشان می دهد. 

پروب ها 

 پروب های مولتی متر از شاخصه های مهمِ یک مولتی متر تعمیرات برد هستند چرا که با استفاده از آنها برد تلفن های همراه را می توان به مولتی متر متصل کرد.

اندازه گیری دما

بعضی از مولتی متر های موجود در بازار، قابلیت اندازه گیری دما را نیز دارند. گر چه این ویژگی از موارد مهم و حیاتی در مورد یک مولتی متر محسوب نمی شود اما وجود این پارامتر، نشان می دهد که مولتی متر کیفیت ساخت بالایی دارد. 

معرفی چند مورد از بهترین مولتی مترهای مناسب تعمیرات برد موبایل 

هنگامی که قصد خرید مولتی متر تعمیرات برد مناسب و با کیفیت بالا دارید، باید طبق موارد گفته شده، مولتی متر را تست کنید اما قبل از هر مسئله ای باید به این توجه کنید که برند مولتی متر انتخابی توسط شما، معتبر است یا خیر. برندهایی که در بازار تعمیرات موبایل معروف هستند، محدودند و برای شناخت آنها تنها نیاز است کمی در اینترنت سرچ کنید؛ به راحتی این کمپانی که با سابقه را خواهید یافت. 

چند مورد از برند های معروف سازنده ی مولتی متر عبارتند از: 

برند Sunshine 

برند RF4

برند Mechanic 

برند Fluke

برند Victor

این برند ها ابزار آلات با کیفیتی تولید و عرضه می کنند که در مولتی متر خلاصه نمی شوند. برای شناخت مولتی متر تعمیرات برد و سایر ابزار های این برندهای تولید کننده، می توانید از تیم تخصصی استاد جی اس ام کمک بگیرید. این مجموعه با بیش از دو دهه تجربه در زمینه تعمیرات موبایل، آموزش تعمیرات موبایل و فروش ابزار آلات تعمیراتی، در هر سه زمینه می تواند یاری رسان شما باشد. برای بهره مندی از مشاوره ی رایگان، با کارشناسان این آکادمی تخصصی تماس حاصل فرمایید. 

امتیاز شما ثبت شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه