آموزش روش تعمیر ایرپاد

مدت زیادی است که اشخاص برای گوش دادن به موسیقی، مکالمه، تماشای فیلم و … از انواع هندزفری استفاده می کنند. کسانی که از هندزفری های سیمی برای مکالمه های روزانه خود و گوش دادن به موسیقی استفاده می کردند، پس از مدتی دریافتند که استفاده از این هندزفری ها برایشان آزاردهنده است و می بایست از هندزفری های بی سیم یا بلوتوثی استفاده کنند. هندزفری های بلوتوثی انواع مختلفی دارند که یکی از آنها ایرپادها هستند. ایرپادها در کنار مزیت هایی که دارند، گاهی دچار ایرادهایی نیز می شوند که موجب تعمیر ایرپاد می شود. در این مقاله سعی کرده ایم که در مورد ایرپاد، قابلیت های آن و آموزش تعمیر ایرپاد اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان بگذاریم. 

ایرپاد چیست؟ 

ایرپادها یکی از انواع هندزفری های بی سیم و بلوتوثی است که به صورت اختصاصی برای دستگاه های اپل از جمله گوشی های آیفون و آیپد ها طراحی شده است. شاید تصور کنید که به دلیل مخصوص بودن ایرپادها برای آیفون، سایر برندهای تلفن همراه نمی توانند از ایرپاد استفاده کنند اما چنین تصوری درست نیست. ایرپادها به دلیل وصل شدن به دستگاه از طریق بلوتوث، می تواند به تمامی تلفن های همراه با هر برندی متصل شود. 

برای نخستین بار در سال 2016 ایرپاد به همراه آیفون 7 معرفی و عرضه شد و در مدت بسیار کمی به عنوان لوازم جانبی آیفون، شناخته شد و تاکنون مدل های بسیاری از آن به بازار مصرف عرضه شده است. 

قابلیت های ایرپاد 

ایرپادها معمولا قابلیت های متفاوتی با یکدیگر دارند که به در این مقاله به قابلیت های عمومی ایرپاد می پردازیم. برخی از این قابلیت ها، عبارتند از: 

  • قطع شدن موسیقی پس از خارج کردن ایرپاد از گوش

     تصور کنید که در حال گوش دادن به موسیقی هستید و پس از گذشت مدتی، خسته شده و ایرپاد را از گوش خود خارج می کنید. ایرپاد شما می تواند با استفاده از سنسورهای حرکتی که دارد تشخیص دهد که شما دیگر قصد گوش دادن به موسیقی را ندارید؛ در نتیجه موسیقی را به صورت کاملا خودکار قطع می کند. چنین قابلیتی برای صرفه جویی در مصرف انرژی بسیار کاربرد دارد. 

  • ظاهر شدن منوی آهنگ روی گوشی با باز کردن درب کیس شارژ ایرپاد

     ایرپاد ها همان طور که گفته شد، سنسو حرکتی دارند که این سنسور می تواند بلافاصله پس از باز شدن کیس شارژ ایرپاد توسط شما، منوی آهنگ را روی گوشی شما فعال کند تا به راحتی بتوانید موسیقی مورد علاقه خود را پیدا کرده و گوش دهید. 

  • متصل شدن ایرپاد به گوشی به صورت خودکار

     هر بار که ایرپاد را بخواهید به گوشی متصل کنید، نیازی نیست به صورت دستی این کار را انجام دهید بلکه ایرپاد به صورت خودکار به بلوتوث روشن گوشی شما متصل می شود. 

 قابلیت های ذکر شده در تمامی ایرپادها وجود دارند و قطعا به همین چند مورد ختم نمی شوند. با پیشرفت ایرپادها و تولید شدن مدل های مختلف، قابلیت های آنها نیز روز به روز افزایش می یابد. اما با وجود استفاده مداوم از آنها ممکن مشکلاتی برایشان به وجود بیاید که نیاز به تعمیر ایرپاد داشته باشید.

مشکلات احتمالی یک ایرپاد 

ایرپادها نیز مانند سایر لوازم جانبی تلفن همراه گاهی دچار مشکل می شوند که گاهی این مشکلات بسیار ساده حل می شوند اما گاهی نیاز که ایرپاد توسط فردی که در تعمیر ایرپاد تخصص کافی دارد، به بررسی آن بپردازد تا مشکل را به طور اساسی حل کند. برخی از شایع ترین مشکلات ایرپاد ها عبارتند از: 

  • جفت نشدن ایرپاد با گوشی
  • جفت نشدن گوش های ایرپاد با یکدیگر
  • کار نکردن حسگر قطع و وصل تماس
  • کار نکردن حسگر قطع خودکار موسیقی
  • قطع شدن صدای یکی از گوش های ایرپاد
  • تخلیه شدن شارژ ایرپاد سریعتر از حالت عادی
  • قطع شدن صدا هنگام مکالمه
  • نویز داشتن صدا
  • شارژ نشدن گوش های ایرپاد توسط کیس شارژ
  • وصل نشدن گوش های ایرپاد به کیس شارژ

مشکلات ذکر شده تنها برخی از مشکلات شایع بین ایرپادها است که راه حل های بسیاری دارد. در ادامه با ما همراه باشید. 

راه حل ساده تعمیر ایرپاد

اگر ایرپاد شما با بعضی از مشکلات ذکر شده مانند وصل نشدن ایرپاد به بلوتوث گوشی مواجه شد، راه حلی ساده برای حل این مشکل و تعمیر ایرپاد وجود دارد که در اکثر مواقع با انجام آن مشکل به طور کامل رفع می شود، آن راه حل ریست کردن ایرپاد نام دارد. روش ریست کردن ایرپاد:

  1. ابتدا گوش های ایرپاد را درون کیس شارژ آن بگذارید.
  2. سپس درب کیس شارژ ایرپاد را باز کرده و دکمه ی پشت ایرپاد را به مدت 15 ثانیه فشار دهید.
  3. پس از ظاهر شدن چراغ چشمک زن سفید، باید منتظر بمانید تا این چراغ چشمک زن قطع شود. 

اکنون ایرپاد شما ریست شده است. اگر مشکل ایرپاد شما با این روش حل نشد، جای نگرانی نیست؛ شما می توانید به یک تکنسین حرفه ای مراجعه کنید تا ایراد اصلی ایرپاد شما را پیدا کرده و رفع کند. 

تعمیر ایرپاد روش های گوناگونی دارد که بسته به نوع مشکل ایرپاد از این روش ها استفاده می شود. یکی از روش هایی که تکنسین ها از آن برای تعمیر مشکل سخت افزاری ایرپاد استفاده می کنند را برای شما شرح می دهیم. 

روش تعمیر مشکل سخت افزاری ایرپاد

روش تعمیر ایرپاد برای مشکل متصل نشدن ایرپاد به بلوتوث اگر با ریست کردن ایرپاد رفع نشود، معمولا این گونه حل می شود به این دلیل که اکثرا این مشکل مربوط به آی سی بلوتوث ایرپاد است:

  1. ابتدا باید کیس شارژ ایرپاد را باز شود. برای باز کردن کیس شارژ با استفاده از هیتر دور تا دور ایرپاد را گرما می دهیم تا چسب های آن شل شود سپس به کمک تیغ، به طور کامل کیس شارژ ایرپاد باز می شود. 
  2. اکنون با استفاده از ابزاری مثل مولتی متر و …. عیب یابی کرده و پس از اطمینان از ایراد داشتن آی سی بلوتوث، باید اقدام به تعمیر آن کرد.
  3. برای تعمیر آی سی بلوتوث، با کمک هیتر باید به قطعه حرارت داده شود و پس از جدا شدن قطعه، پایه های آن ریبال شود و مجددا با استفاده از هیتر قطعه سر جای خود قرار بگیرد، قطعات کیس شارژ ایرپاد به یکدیگر شود. 

پس از انجام تمام مراحل بالا، می بایست تعمیر ایرپاد انجام شده باشد؛ اگر هنوز مشکل حل نشده بود، باید قطعه تعویض شود تا مشکل حل شود. ناگفته نماند که مشکلات ایرپاد گاهی نیز تنها با تمیز کردن حفره های ایرپاد حل می شوند اما بعضی مواقع نیز نیاز است یک متخصص کار تعمیر را به عهده بگیرد. مجموعه استاد جی اس ام تمامی خدمات تعمیرات موبایل و ایرپاد را در کم ترین زمان و با بهترین کیفیت و قیمت به شما عزیزان ارائه می کند. برای اطلاع از شرایط خدمات تعمیراتی این مجموعه به وبسایت استاد جی اس ام مراجعه کنید.        

امتیاز شما ثبت شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه