بهترین هیتر تعویض هارد کدام است؟

تلفن های همراهی که امروزه نقشی مشابه یک کامپیوتر کوچک در جیب ما را دارند، ممکن است گاهی دچار مشکل شوند. این مشکلات ایجاد شده به دو دسته ی کلی تقسیم می شوند؛ سخت افزاری و نرم افزاری. مشکلات سخت افزاری تلفن های همراه راهکاری جز باز کردن گوشی و عیب یابی دقیق گوشی ندارد. برای اینکه یک تکنسین گوشی را به طور دقیق عیب یابی کند، به ابزارهای تعمیرات موبایل بسیاری نیاز دارد از جمله منبع تغذیه، مولتی متر، اسپری فریز، هیتر تعویض هارد، رزین لحیم کاری و …. .

پس از عیب یابی دقیق در صورتی که هارد گوشی خراب شده یا سوخته باشد، باید هارد اگر ممکن است تعمیر شود اگر تعمیر غیرممکن است، باید هارد تعویض شود. یکی از حیاتی ترین ابزار برای تعویض هارد، هیتر است. در ادامه به علل سوختن هارد، نقش هیتر در تعویض هارد و معرفی بهترین هیتر تعویض هارد اشاره می کنیم. 

علت های آسیب دیدن و سوختن هارد 

خراب شدن یا به عبارتی سوختن هارد یک تلفن همراه علت های مختلفی دارد که برخی از آنها شامل:

  • ریست فکتوری کردن تلفن همراه با کمتر از 30 درصد شارژ باتری 
  • استفاده از شارژرهایی که اورجینال نیستند
  • خاموش کردن تلفن همراه در حال شارژ 
  • بازی کردن به مدت طولانی با گوشی و اجرا کردن بازی هایی با حجم سنگین و گرافیک بالا 
  • ضربه خوردن و آب خوردگی تلفن همراه 
  • بیش از حد پر بودن حافظه داخلی تلفن همراه به طوری که گوشی مدام ارور پر بودن حافظه را به شما بدهد

اکنون ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه متوجه شویم هارد گوشی خراب شده و سوخته است؟ در پاسخ باید گفت که سوختن هارد علائمی دارد که چند مورد از آنها را برای شما بیان می کنیم. 

  • گیر کردن تلفن همراه روی لوگوی شرکت سازنده هنگام روشن کردن 
  • بوت لوپ شدن گوشی 
  • کند عمل کردن تلفن همراه 
  • رایت نشدن فایل فلش روی گوشی 
  • لرزش بی وقفه گوشی پس از روشن شدن تلفن همراه 
  • تغییر کردن ظاهر اپلیکیشن های موجود روی گوشی 
  • مشاهده ی یکی از این دو پیغام: Encrypt Unsuccessful و Internet Storage Damaged 
  • پریدن سریال تلفن همراه 

این ها تنها بخشی از علائم مشکل پیدا کردن و سوختن هارد تلفن همراه است. حال باید با یک گوشی که هارد آن سوخته، چه باید کرد؟ آیا این تلفن همراه ممکن است مجددا راه اندازی شده و قابل استفاده باشد؟ پاسخ این است که در صورت سوختن هارد یک تلفن همراه، می توان هارد را از روی مین برد گوشی جدا کرد و با جداگذاری یک هارد سالم که پروگرام شده است، گوشی را نجات داد. 

در فرایند تعویض هارد، به یک ابزار قدرتمند به نام هیتر نیاز است. هیتر در عملیات تعویض هارد یک تلفن همراه، نقشی بسیار حیاتی دارد چرا که به وسیله ی هیتر به هارد آسیب دیده گرما می دهیم و آن را از روی مین برد تلفن همراه جدا می کنیم؛ سپس هارد جدید را به جای هارد آسیب دیده روی مین برد جا میزنیم. (به این نکته توجه داشته باشید که اگر یک هیتر با کیفیت برای تعویض هارد انتخاب نکنید و هیتر دمای کالیبره نداشته باشد، ممکن است حتی هارد سالم شما هم بسوزد و خراب شود) در اصل بدون هیتر تعویض هارد انجام دادن عملیات فوق، غیرممکن است. 

اکنون که از میزان اهمیت هیتر تعویض هارد مطلع شدیم، می بایست بدانیم انتخاب یک هیتر مناسب برای یک تعمیرکار موبایل بسیار حائز اهمیت است. از این رو ما در این مقاله قصد داریم بهترین هیترها برای تعویض هارد را به شما معرفی کنیم. 

معرفی بهترین هیتر تعویض هارد  

کمپانی های مختلف از گذشته تا کنون توانسته اند ابزارهای تعمیرات موبایل بسیاری را تولید و عرضه کنند که هر کدام از این ابزار از نظر کیفیت، یک سیر تکاملی را پیموده اند. هیتر نیز از این قائده مستثنی نبوده و پیشرفتی چشمگیر داشته است. ما 3 مورد از بهترین هیترها برای تعویض هارد را به شما معرفی و پیشنهاد می کنیم. هیترهای: 

  • هیتر کوییک 861DW
  • هیتر سوگون 8610DX
  • هیتر کوییک TR1300A

جزو بهترین هیتر تعویض هارد هستند که به ترتیب به شرح قابلیت های آنها می پردازیم. 

هیتر کوییک 861DW 

یک هیتر دیجیتال با یک نمایشگر دیجیتال که میزان دما، ولتاژ و جریان را به تعمیرکار نشان می دهد. هیتر کوییک 861DW یک فن خنک کننده خودکار دارد که در حالت استندبای دستگاه را به سرعت خنک میکند. (این قابلیت موجب می شود که المنت های دستگاه عمر طولانی تری داشته باشند) این دستگاه بسیار دقیق است به طوری که تنها به قطعه ی مورد نظر حرارت می دهد و کوچکترین آسیبی به سایر قطعات مین برد تلفن همراه نمی رساند.

توان این هیتر 1200 وات و بازه ی جریان هوای آن 1 تا 120 لیتر بر دقیقه و محدوده دمای هیتر کوییک 861DW از 100 تا 500 درجه سانتی گراد است. با استفاده از این دستگاه، می توان دما و باد خروجی را کنترل و تنظیم کرد. هیتر کوییک 861DW قابلیت رمزنگاری نیز دارد به این معنا که پس از تنظیم مقادیر مورد نظر، می توان برای تنظیمات انجام شده قفلی تعبیه کرد تا کسی جز خودِ ما نتواند دستگاه را مجدد تنظیم کند. 

هیتر

هیتر سوگون 8610DX 

هیتر سوگون 8610DX یکی از بهترین هیتر های مناسب تعویض هارد است. حجم باد خروجی این دستگاه، 1 تا 120 لیتر بر دقیقه، توان آن 1000 وات و میزان ولتاژ آن 220 ولت می باشد. این هیتر 5 عدد سری نازل دارد که باد را به صورت دورانی بیرون می دهند. هیتر سوگون 8610DX وزن کم و اندازه ی متوسطی دارد که به نسبت سایر هیتر ها بیشتر توانسته نظر تکنسین ها را به خود جلب کند.

نکته ی قابل توجه هیتر سوگون 8610DX این است که این هیتر چهار کانال دارد که هر کانال را می توان به صورت جداگانه تنظیم و سپس تنظیمات را ذخیره نمود. 

هیتر تعویض هارد سوگون 8610DX یک فن خنک کننده دارد که به صورت خودکار در حالت استندبای دمای دستگاه را به حداقل می رساند به طوری ک اگر به هر دلیلی تکنسین فراموش کند ک پس از اتمام کار، هیتر را خاموش کند، هیچ خطری این دستگاه را تهدید نخواهد کرد. وجود این قابلیت به معنای عمر بسیار طولانی دستگاه است که خیال یک تکنسین را از این جهت، آسوده می کند.

سوگون

هیتر تعویض هارد کوییک TR1300A

 هیتر کوییک TR1300A یکی از بهترین هیتر های برند کوییک است که می توان این هیتر باکیفیت را مستقیما به برق 220 ولت شهری متصل کرد. توان این دستگاه 1300 وات بوده، بازه دمایی آن 100 تا 450 درجه سانتی گراد و حجم باد خروجی آن 1 تا 100 لیتر است. 

این دستگاه می تواند در حالت استند بای دمای خود را به زیر 50 درجه برساند و در مصرف برق صرفه جویی کند. صفحه نمایش  هیتر کوییک TR1300A دیجیتالی است که میزان دما و باد خروجی را به صورت همزمان به تعمیرکار نشان می دهد. 

هیتر

مجموعه استاد جی اس ام سه مورد از بهترین هیتر تعویض هارد را معرفی کرده و ویژگی های آنها را شرح داده است. این مجموعه همچنین هیترهای معرفی شده را به منظور سهولت مشتریان گرامی در امر خرید، موجود کرده است. اگر شما هم از جمله کسانی هستید که به دنبال ابزارهای تعمیرات موبایل با کیفیت بالا و برند معروف اند، حتما از فروشگاه استاد جی اس ام دیدن فرمایید.    

    

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه